5 primerov pametne uporabe Gmail oglasov

Objavljeno v ponedeljek, 11. januar 2016 v kategoriji Google AdWords. Članek za 5 min branja • Piše:

Katja Kosec

Gmail oz. GSP (ang. Gmail Sponsored Promotions) oglase v Red Orbitu uporabljamo že leto in pol in v tem času smo se naučili ogromno. V prejšnjem prispevku nas je Urša prepričala, da Gmail oglaševanje ponuja edinstvene možnosti ciljanja uporabnikov in nam daje precej prostora za kreativnost. V tem zapisu bomo še bolj konkretni, saj si bomo na realnih primerih pogledali, na kakšen način lahko dosežemo resnično dobre rezultate. Spodaj smo definirali 5 situacij, v katerih bi morali GSP oglase vključiti v marketinški splet:

 

Vaš cilj je pridobivanje novih kontaktov.

Gmail oglaševanje je zagotovo eden izmed najboljših kanalov generiranja novih kontaktov. Glavni razlog za to je verjetno občutek intimnega okolja, v katerem se uporabnik nahaja – znotraj svojega poštnega predala, ki je lahko v veliki meri tudi personaliziran. Poleg tega je nagovor GSP oglasa zelo podoben novoprejetemu e-poštnemu sporočilu in uporabniku deluje veliko bolj domače. Ravno ta domačnost pa vpliva na višjo mero zaupanja do oglas­­ov in večjo pripravljenost uporabnika, da oglaševalcu pusti svoje kontaktne podatke. V večini kampanj, kjer smo hkrati kombinirali GSP in GDN (Google Display Network) oglaševanje, se je Gmail izkazal kot veliko cenejši kanal za pridobivanje novih kontaktov.

Obstajata dva načina pridobivanja kontaktov prek GSP oglasov. Prvi je ta, da uporabnika prek oglasa pripeljemo na pristajalno stran, kjer pusti svoj kontakt. Drugi način pa je ta, da formo za oddajo kontakta vključimo kar v Gmail oglas. Kadar ste skromni in od uporabnika zahtevate le nekaj osnovnih podatkov (npr. ime, e-pošto, telefon), vsekakor priporočam, da formo za kontakt vključite kar v sam Gmail oglas. Zakaj? Bolj kot zmanjšate število klikov oz. korakov, ki jih mora uporabnik narediti, da zaključi konverzijo, več možnosti je, da bo uporabnik konvertiral. To je potrdila tudi Gmail kampanja, kjer je bil naš glavni cilj prijava uporabnikov na osebni posvet. GSP oglas z vključeno kontaktno formo je zabeležil kar 6-krat višjo konverzijsko stopnjo kot oglas, kjer so se morali uporabniki na posvet prijaviti na pristajalni strani izven Gmaila.

2_blog-katja-301115-content-abanka1

 

Se nakupni proces vaših uporabnikov odvija tudi prek elektronske pošte?

To pomeni, da dobro razmislite, ali se vaš produkt oz. branža pogosto znajde v vsebini e-poštnih sporočil. Na primer, v elektronskem predalu imamo uporabniki večino potrditvenih mailov o opravljenih spletnih nakupih in rezervacijah, kar ponuja prefinjene možnosti targetiranja za potovalno in e-commerce industrijo. Ena izmed boljših možnosti je prikazovanje oglasov vsem, ki prejemajo pošto od vaše konkurence – bodisi so tam opravili nakup bodisi so naročeni na njihove mesečne novice. Včasih za uspešno kampanjo ne potrebujete več kot le seznama vaših konkurentov.

V eni izmed izjemno uspešnih Gmail kampanj smo nagovarjali uporabnike, ki iščejo službo. Običajno se večina komunikacije pri menjavi zaposlitve zgodi prek elektronske pošte, kar nam ponuja zelo dobre možnosti targetiranja. Oglase smo prikazovali vsem, ki imajo v svojem Gmailu ključne besede prijava na delovno mesto, prošnja za zaposlitev ipd. Z natančnim targetiranjem smo dosegli veliko število uporabnikov, pri katerih je bil povprečen strošek za novo pridobljen kontakt še enkrat nižji kot pri oglaševanju na iskalniku.

3_blog-katja-301115-content-mz

 

Želite uporabnika hitreje pripeljati do konverzije?

Ena izmed največjih prednosti Gmail oglaševanja je posebna oglasna oblika, kjer imamo na voljo veliko več prostora kot na običajnem bannerju. Poleg tega, da je oglas zelo podoben običajnemu e-poštnemu sporočilu in zato deluje manj vsiljivo, njegov prostor lahko izjemno dobro izkoristimo. Še posebej, če naša spletna oz. pristajalna stran ne nudi najboljše uporabniške izkušnje. Ni redek pojav, da si oglaševalci z razpoložljivim proračunom ne morejo privoščiti osvežitve pristajalne strani. GSP oglas pa s svojo veliko oglasno dimenzijo lahko služi tudi kot nadomestna pristajalna stran.

Npr. oglašujete stanovanjske kredite in vaš glavni cilj je povečati število informativnih izračunov za kredit. Korporativna spletna stran vam onemogoča večje spremembe in na trenutni podstrani za kredite so akcijski gumbi za informativni izračun slabo izpostavljeni. Rezultat je zelo slaba konverzijska stopnja uporabnikov in nizko število opravljenih izračunov. Da situacijo izboljšate, naredite GSP oglas, v katerem uporabnike seznanite s posebno ponudbo in jih prek velikega akcijskega gumba vodite direktno na informativni izračun.

4_blog-katja-301115-content-abanka2

 

Imate novost, ki jo želite testirati?

Recimo, da želimo izvedeti, kateri izmed novih produktov je uporabnikom najbolj zanimiv, kar nam bo potem v pomoč pri oblikovanju spletne strani in pri oblikovanju materialov za drugo oglaševanje. Vse, kar potrebujemo, je Gmail oglas, v katerem izpostavimo več različnih produktov in nato merimo število klikov na posamezni produkt. Pri oglasu spodaj smo npr. merili, katera destinacija in cena sta za uporabnike najbolj privlačni. Razlike med destinacijami so bile ogromne.

5_blog-katja-301115-content-adria

Če si ne morete privoščiti več različnih kreativ, lahko precej enostavno testirate tudi s pomočjo nagovora v oglasu, kjer spreminjate le besedilo. Nagovori v GSP oglasu so npr. odlični za testiranje različnih prodajnih prednosti ali pozivov k akciji. Najprej zato, ker se prikazujejo v precej nespremenljivem okolju in zagotavljajo bolj ali manj enake pogoje za vse uporabnike, saj se prikazujejo le znotraj Gmaila. Poleg tega je cena klika na nagovor v povprečju dvakrat nižja kot pri GDN in Facebook oglaševanju. Tako lahko za relativno nizek strošek ugotovimo, na katero ugodnost se naša ciljna skupina odziva najbolje.

 

Želite pospešiti prodajo?

Gmail oglasi so lahko odličen kanal tudi za spletne trgovce in povečanje prodaje. Seveda se moramo zavedati, da govorimo o prikaznem omrežju in potisnem oglaševanju (»push« oglaševanje), kjer bomo zelo težko dosegli enako konverzijsko stopnjo kot na iskalniku in pri e-poštnem marketingu. Zato pri analizi nikar ne pozabite spremljati asistenčnih konverzij.

Če imate spletno trgovino, lahko targetirate domene večjih spletnih trgovcev in tako dosežete uporabnike, pri katerih je  verjetnost, da bodo opravili nakup preko spleta, veliko večja. Veliko idej za targetiranje lahko dobite že s tem, da se sprehodite po svojem e-poštnem predalu ter pregledate potrditveno e-pošto in ključne besede znotraj nje. Verjemite, da boste hitro našli vzorec. Poleg iznajdljivega targetiranja pa je pri spletni prodaji zelo pomembno, da uporabniku ponudite tako dobro ponudbo, ki ga bo prepričala h kliku na spletno stran in še bolje, h nakupu. Naj gre za ceno ali dodatno ugodnost, poskusite poudariti ekskluzivnost vaše ponudbe. Uporabniki smo se navadili, da prek e-pošte dobivamo posebne, osebne in časovno omejene ponudbe. Zakaj jim tega ne bi ponudili tudi v oglasu?

6_blog-katja-301115-content-merkur

 

Če ste se prepoznali v eni izmed zgoraj opisanih situacij, je vaš naslednji korak precej logičen. Aktivirajte Gmail oglaševanje in naredite testno kampanjo. Lahko začnete z majhnim vložkom, poleg tega Gmail oglas lahko s pomočjo vnaprej pripravljenih Googlovih templatov sestavite kar sami. Gmail ponuja edinstvene možnosti targetiranja, od vas pa je odvisno, kako spretno jih boste izkoristili. Bodo vaši uporabniki v svojem Gmailu videli vaš oglas ali oglas vašega konkurenta?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor