Kako izbrati marketinško agencijo?

Objavljeno v ponedeljek, 21. februarja 2022 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 6 min branja • Piše:

Luka Godec

Izbor poslovnega partnerja je strateškega pomena za uspešnost vsakega podjetja. Če želite podjetju zagotoviti rast in dolgoročno uspešnost, so to izjemno težke odločitve. Še toliko bolj, če se lotevate iskanja partnerjev na področju, ki se izjemno hitro spreminja in kjer sami morda niste najbolj domači. 

V tokratnem prispevku bomo govorili o težavah in pasteh pri izboru digitalne agencije in vam predstavili nekaj korakov, ki vam bodo v pomoč pri iskanju prave digitalne agencije za vaše podjetje.

Kazalo vsebine:

1. Pregled trga oglaševalskih agencij

Koliko marketinških agencij je v Sloveniji? Veliko. 

Še posebno, če sklepamo po tem, koliko jih ima med svojimi dejavnostmi registrirano dejavnost M73.110. To je namreč dejavnost oglaševalskih agencij. Težava pri takem pregledu je, da ima to zapisano tudi kopica freelancerjev in tudi podjetja, ki se s to dejavnostjo primarno ne ukvarjajo. 

Zato je morda bolj smiselno, da pogledamo, katere agencije so največje po prihodkih.  

Za izhodišče lahko vzamemo pregled, ki so ga pripravili v Marketing magazinu in ki pokaže, da sta bili dve največji oglaševalski agenciji MMS komunikacije in Grey Ljubljana (zdaj Shift) vodilni po prihodkih v letu 2020. 

Med digitalnimi agencijami, roko na srce, Red Orbit še nekaj časa ne bo prehitel Httpoola, ki je krepko zasidran na prvem mestu. 

Prihodki so zavajajoči, ker določene agencije pokrivajo tudi medijske zakupe, nekatere ponujajo storitve programiranja, in potem hitro začnemo primerjati jabolka in hruške.

Zato dajmo najprej ločiti jabolka od hrušk.

2. Kakšne vrste agencij poznamo?

Oglaševalske agencije

Začetki oglaševalskih agencij segajo v konec 18. stoletja, ko je William Taylor odprl prvo oglaševalsko agencijo na svetu. In ne, ta ni bila v ZDA. Tam so prvo odprli šele sredi 19. stoletja. 

Agencije, ki so se razvile kot posredniki med oglaševalci in takrat vodilnim medijem, časopisom, so se pojavile precej pozneje kot samo oglaševanje. Prvi dokaz o oglaševanju namreč sega v obdobje okoli 3000 let pr. n. š. Na stari babilonski plošči iz tistega časa so arheologi namreč našli napise za prodajalca mazil, pisarja in čevljarja. 

Panoga oglaševalskih agencij se je postopno razvija in oglaševalske agencije so se, deloma tudi zaradi krize v prehodu v novo tisočletje, pričele specializirati. Zaznan je bil namreč pojav drobljenja tradicionalnih nalog full-service agencij in vse večji pomen speciliziranih svetovalcev

Pojavile so se:

  • kreativne agencije,
  • PR agencije,
  • agencije za direktni marketing,
  • agencije za medijski zakup,
  • svetovalske agencije,
  • digitalne agencije.

In v zadnjih letih tudi kopica še bolj nišno usmerjenih agencij, kot so:

  • social media agencije,
  • agencije za delo z influencerji,
  • outreach agencije,
  • account-based marketing agencije,
  • butične agencije.

Veliko je tudi freelancerjev, ki ponavadi delujejo kot svetovalci na posameznem področju (npr. digitalni strateg) ali izjemno nišno specializirani posamezniki (SEO specialist), ki pokrivajo samo določeno področje ali celo samo določen segment nekega področja.

Kot primer tega lahko navedem virtualne asistente za upravljanje s posameznimi socialnimi profili. Z nekaj kliki hitro ugotovimo, da so v ZDA med zelo iskanimi virutalni asistenti za upravljanje s Pinterest profili.

V Sloveniji je skupnost digitalnih freelancerjev izjemno dobro organizirana. Najboljši naslov za vpogled njihovega delovanja je v skupini Growth Hacking Slovenia na Facebooku, kjer boste našli tudi imenik freelancerjev in morda kak uporaben kontakt. 

3. Kdaj izbrati freelancerja in kdaj agencijo?

Odločitev o tem je v resnici povsem preprosta. Freelancerji so navadno uspešnejši, ko se jih najame za točno določeno nalogo, medtem ko je prednost dela z agencijo v tem, da ima večjo ekipo strokovnjakov, ima zato širši spekter znanj in izkušenj ter pokriva več področji digitalnega marketinga.

Obenem je delo z agencijo zaradi vpetosti več ljudi bolj jasno definirano, delovne naloge in postopki bolj sistematizirani.

4. Zaposlitev v marketinški agenciji

Zanimanja za zaposlitev v marketinških agencijah je ogromno. Če pogledamo na LinkedIn in njihovo uradno objavo o tem, kje je razpisanih največ prostih delovnih mest, vidimo, da je »digital marketer« med 10 najbolj iskanimi poklici. 

Zato delovno mesto, ki vključuje različne »specializacije«, kot so SEO specialisti, PPC specialisti, digitalni strategi ipd., je bilo v lanskem letu globalno razpisanih neverjetnih 1,6 milijona prostih delovnih mest. 

V času pisanja tega prispevka se samo na Linkedinu v Sloveniji išče preko 60 novih digitalnih marketingašev na različnih področjih. Če se vidite v tem ali bi se radi preizkusili, poglejte prosta delovna mesta v Red Orbitu.

5. Kako torej izbrati digitalno marketinško agencijo?

Nasvetov, kako izbrati, je vsaj toliko, kot je napisanih člankov na to temo. Za začetek se je smiselno držati preverjenih smernic in predvsem izhajati iz splošnih lastnosti vašega podjetja

a. Kakšno podjetje ste? 

Ali delujete v zreli panogi, ste start-up, prodajate generične izdelke ali ste proizvajalec ultra lahkih panelnih plošč, ki jih uporabljajo samo podmornice na jedrski pogon, ki sprejmejo več kot 120 članov posadke? 

Zakaj taka primerjava? Vsako od teh podjetij verjetno rabi podporo marketinga, a ta zagotovo ne bo enak za vse. 

Ko se torej lotite iskanja agencije, si odgovorite na naslednja vprašanja.

b. Specializacija agencije

Na katerem področju je agencija specializirana?

Agencije, ki so specializirane v digitalnem marketingu za e-commerce, niso nujno pravi naslov, če je vaša primarna želja pridobivanje novih leadov.

Če upravljate spletno trgovino, ki ima svojo trgovino postavljeno na platformi Shopify, vam velika ekipa developerjev za WordPress ali Magento ne bo veliko koristila.

Če iščete dizajne za svoje bannerje, vam SEO strokovnjak ne bo v pomoč. 

c. Izkušnje v vaši branži 

Preprosto vprašanje – s kom v vaši (ali vam podobni) branži ima agencija izkušnje?

Po prepihu, ki je splošno znano največji strah vseh Slovencev, je na drugem mestu zagotovo strah »Kaj če agencija dela z našo konkurenco?«.

Digitalna agencija je specializirana v digitalnem marketingu. Verjetno se strinjamo, da je boljše, da svoj digitalni marketing zaupate nekomu, ki že ima znanje iz vaše branže in dobro pozna spletno obnašanje vaših strank, kajne? 

Če niste suvereni v svoji definiciji USP-jev in menite, da pravzaprav niste nič drugega kot kopija vašega konkurenta, potem je pomislek na mestu.

Le da v tem primeru v resnici ne potrebujete digitalne agencije, ampak poslovno svetovanje, ki vam bo v pomoč pri ustreznem pozicioniranju na trgu.

d. Cultural fit in velikost agencije

Tik-tok videi, »everything is awesome« odnos, IG stories s filtri, pri katerih se vprašate: »Ali oni sploh kaj delajo?«, so verjetno super, če ste tudi vi takšno podjetje. 

Velik poslovni sistem z ogromnim številom deležnikov, ki vlečejo vsak v svojo smer, resna branža in podjetje, ki je na trgu že nekaj deset let, se verjetno ne bo ujel z zgornjim pristopom

Video s 500.000 ogledi je svojevrsten dosežek, ampak na koncu pri velikih sistemih štejejo veliki rezultati. In ti se navadno merijo v velikih prodajnih številkah

It’s very easy to get lost in the likes and the comments, but dopamine is not money in your bank account.

Če je cilj vašega sodelovanja z agencijo dobra kreativa, se obrnite na kreativno agencijo. Če je vaš cilj dober performance, se obrnite na data-driven agencijo, ki razume številke in ve, da so ključni kazalniki uspeha največkrat povezani s prodajo. Konec koncev smo zato vsi v poslu, kajne?

e. Reference

Že bežen sprehod po spletnih straneh (ali oglasih) slovenskih agencij bo pokazal, da vsi delajo z vsemi največjimi podjetji. 

Ali je to res? 

Če nekdo naredi enomesečno kampanjo za stanovanjski kredit za neko banko, še ni specialist za digitalni marketing v bančnem sektorju. Enako velja, da če nekdo vključi Wordpres plugin za spletno analitiko, še ni specialist za postavitev Google analitike.

Potem so tukaj še podpisani NDA-ji

Vsaj v nekaj naših primerih je praksa NDA-jev izredno stroga in ne smemo razkrivati praktično ničesar. Pri največjih naročnikih ne smemo omenjati niti branž ali trgov, ker so zadaj veliki vložki in naročniki ne želijo prepustiti ničesar konkurenci. 

f. Pogoji poslovanja digitalne agencije

Na koncu se vse končna pri pogojih poslovanja oz. cenah in načinu obračunavanja storitev. V osnovi ločimo tri načine, kako agencije obračunavajo svoje storitve:

  • mesečni retainer – fiksni znesek, ki ga agencije zaračunajo svojemu naročniku vsak mesec.
  • Urno plačilo – agencija izvede vse delo in obračuna porabljeni čas po svojem ceniku.
  • Projektno plačilo – fiksni znesek za določen projekt.
  • Delež (%) od oglaševalskega budgeta – posebno priljubljeno pri performance agencijah. 

Načini plačila agencijam se med seboj ne nujno izključujejo, ampak lahko tudi kombinirajo.

Vse ima svoje prednosti in slabosti, zato je najbolj pomembno, da se o vsem skupaj dobro pogovorite pred pričetkom sodelovanja

Obstaja še kopica vprašanj, ki si jih je dobro postaviti pred pričetkom sodelovanja. Več o tem si lahko preberete tudi na našem blogu: »Things You Need to Consider When You’re Choosing an Agency«.


Oglasite se nam in preverite, če je Red Orbit agencija prava za vas.

Vas zanima, če je naša agencija prava za vas?

Spoznajte nas na neobvezujočem klicuRezervirajte si svoj termin in se pogovorite z našim strokovnjakom za digitalni marketing.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor