Ustvarite prepoznavno blagovno znamko skozi digitalne oglaševalske kanale!

Objavljeno v ponedeljek, 16. maj 2016 v kategoriji Google AdWords. Članek za 4 min branja • Piše:

Maša Zemljič

Se sprašujete, ali bi morali oglaševati na Googlu? Želite na Googlu oglaševati, pa ne veste kako začeti? Ali pa mogoče že oglašujete na Googlu, pa niste prepričani, da ste izbrali pravi kanal za oglaševanje?

Gremo po vrsti. Preden se sploh začnemo pogovarjati o oglaševanju kjerkoli, se vprašajte, kaj je vaš cilj. Kaj želite z oglaševanjem doseči. Želite povečati prodajo ali pa morda povečati prepoznavnost vaše blagovne znamke? Kdo je vaša ciljna skupina? Je vaš produkt nov na trgu? Vse to vpliva na vašo odločitev o tem, kje boste oglaševali.

Nekaj let nazaj je bilo oglaševanje preko Google AdWords dokaj preprosto. Na voljo smo imeli oglaševanje preko iskalnika (oglasi, ki se prikažejo, ko nekdo vtipka v iskalnik ključno besedo) in oglaševanje na prikaznem omrežju (slikovni ali tekstovni oglasi oz. bannerji, ki jih videvate, ko surfate po internetu). Danes je oglaševanje preko Google AdWords veliko širše. V Sloveniji imamo tako na voljo oglaševanje na iskalniku, oglaševanje na prikaznem omrežju, oglaševanje znotraj Gmaila in oglaševanje na Youtube. Poleg tega nam ponuja številne možnosti, s katerimi se lahko poigravamo. Remarketing, remarketing na iskalnem omrežju, dinamični remarketing, uvozimo lahko bazo kontaktov in targetiramo vaše kontakte in še in še.

Kako se torej odločiti, kje oglaševati? Če je vaš produkt oz. storitev, ki jo ponujate, nova na trgu, lahko pričakujete, da bo iskanj preko iskalnika malo ali pa celo nič. V tem primeru želite najprej poskrbeti za awareness. Želite, da uporabniki vašo blagovno znamko spoznajo. Kanali, primerni za ustvarjanje awarenessa, so oglaševanje z bannerji na prikaznem omrežju, video oglaševanje na youtube ali oglaševanje znotraj Gmaila.

Pa si podrobneje poglejmo omenjene kanale.

Oglaševanje na prikaznem omrežju

Želite doseči širšo množico? Potem je oglaševanje na Googlovem prikaznem omrežju prava izbira za vas. Googlovo prikazno omrežje ali GDN (Google Display Network) kot ga radi poimenujemo preko več milijonov spletnih strani dosega več kot 90 % uporabnikov spleta. Za oglaševanje lahko uporabite tekstovne oglase in slikovne oglase, ki pa so lahko animirani ali statični.

Slika1

Če iz kakršnihkoli razlogov sami ne morete oblikovati slikovnih oglasov, si lahko pri tem pomagate z Googlovim orodjem, kjer preprosto vnesete naslov vaše spletne strani, program pa iz strani pobere naslov, sliko in opise in za vas pripravi predloge slikovnih oglasov. Seveda lahko tekste, slike in napise na gumbih spreminjate in prilagajate.

Slika2

Na katerih spletnih straneh se bodo vaši oglasi prikazovali in kdo bo oglase videl, lahko do določene mere sami vplivate z izbiro ciljnih skupin in strani. Omogočeno je ciljanje po tipih spletnih strani, izberete lahko točno določene spletne strani, poleg tega pa lahko ciljate tudi uporabnike po njihovih interesih in demografiji. In kar je najboljše pri oglaševanju na prikaznem omrežju – Google vam ne bo zaračunal prikaz oglasa, ampak šele ko uporabnik na oglas klikne in s tem obišče vašo spletno stran.

YouTube oglaševanje

YouTube je drugi največji iskalnik po številu uporabnikov na svetu (takoj za Googlom). Poleg tega v Sloveniji več kot 73 % uporabnikov spleta uporablja YouTube. Vedno več oglaševalcev se odloča za oglaševanje na YouTube in prav gotovo je to eden izmed kanalov, ki se ga splača izkoristiti.

Video oglaševanje na Youtube je mogoče preko dveh vrst oglasov.

In-display oglasi se pojavljajo na desni strani ob ogledanem videu in nad predlaganimi videi. Oglaševalec plača za ogled videa, ko se uporabnik odloči, da si bo video ogledal in klikne na oglas.

Slika3

In-Stream oglasi so pa tisti, ki se pojavljajo na začetku videa ali pred pričetkom naslednjega videa.  

Slika4

Oglaševalcu je ogled videa zaračunan, v primeru, da si uporabnik ogleda vsaj 30 sekund videa. Poleg tega pa Youtube uporabniku ponuja možnost, da po 5 sekundah preskoči oglas. S tem si oglaševalec zagotovi, da oglas vidijo samo zainteresirani in ne plačuje ogledov videa po nepotrebnem.

Oglaševanje znotraj Gmaila

Pogosto boste slišali kratico GSP, kar je krajše za Gmail Sponsored Promotions, govorimo pa o oglaševanju znotraj Gmaila. Gre za tip oglasa, ki se kaže samo znotraj osebnih gmail računov/naslovov in izgleda kot prejeta pošta. Edina razlika z navadno prejeto pošto je rumeni znak ad (oglas) zraven pošiljatelja (glejte sliko spodaj). Nahajajo se pod zavihkom promotions.

Slika5

Oglas je sestavljen iz teaserja (strnjenega oglasa), ki se ob kliku razširi v razširjen oglas, pri čemer se oglaševalcu zaračuna CPC (cena na klik).

Teaser:

SLika6

Razširjen oglas:

Slika7

Znotraj Google AdWordsov lahko najdete predloge za oblikovanje Gmail oglasov, lahko jih pa v celoti pripravite sami. Vključite lahko video, povezave do zunanjega spletnega mesta ali celo formo pri čemer pa je potrebno slediti Googlovim smernicam. O gmail oglaševanju je bilo na našem blogu že veliko povedanega. Govorili smo tako o prednostih tovrstnega oglaševanja kot tudi o primerih uporabe.

Smiselno je oglaševanje podpreti tudi na drugih kanalih, ne le preko Googla. Npr. na Facebooku, Instagramu ali preko offline oglaševanja. Precej je odvisno od vaše ciljne publike in pa seveda tudi od budgeta, ki ga imate na voljo.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odziv na “Ustvarite prepoznavno blagovno znamko skozi digitalne oglaševalske kanale!”

  1. Pozdravljeni,
    zanima me, kakšen način oglaševanja bi nam vi predlagali v našem primeru.
    Imamo lastno inovacijo, ki je uporabna in potrebna v vseh vodah sveta (turbina za ozračevanje vode, http://www.toring.com), v ČN , skratka tam, kjer imajo odpadne vode, čiščenje onesnaženih jezer, rek, lagun…..
    Hvala za vaš odgovor,
    lep pozdrav, Ksenija

Dodaj odgovor