Kratice, ki jih mora poznati vsak digitalni marketingaš

Objavljeno v ponedeljek, 12. september 2016 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Mojca Jagodic

Če želite preživeti v Red Orbitu, potem morate hitro razmišljati, znati kaj speči in obvladati kratice. Lajf je prekratek, da bi varno odstranjevali USB-ključek ter da bi zapisovali ali izgovarjali vsa večbesedna imena. Da nas boste lažje razumeli, smo pripravili slovarček kratic, ki jih boste najpogosteje slišali v naši družbi.

Najprej osnove: RO je Red Orbit, FB je Facebook, GAW je Google AdWords, GA je Google Analytics, IG je Instagram, YT je YouTube, LI je LinkedIN in TW je Twitter. Tole je bil mačji kašelj, kajne? Nadaljujmo z bolj zapletenimi.

ASAP As soon as possible – čimprej, kot je le možno
Kaj moremo, svet digitalnega marketinga pretresata nujnost in panika. Ampak, saj veste – nujno je samo umreti in plačevati davke. 

BR Bounce Rate – stopnja obiskov ene strani
Stopnja obiskov ene strani je odstotek sej na eni sami strani, torej sej, pri katerih je obiskovalec zapustil spletno mesto z vstopne strani, ne da bi izvedel interakcijo na strani.

CDJ Consumer Decision Journey – odločitveni proces potrošnika
Tale je zagotovo naša najljubša, saj jo najdete v naši sleherni predstavitvi. Odločitveni proces potrošnika ponazarja model, ki teoretizira potrošnikovo obnašanje od trenutka, ko produkt ali blagovna znamka ujameta njegovo pozornost, do trenutka, ko opravi nakup in/ali se zbliža z blagovno znamko.

CMS Content Management System – sistem za upravljanje z vsebinami
Sistem za izdelavo in urejanje vsebin, kot sta denimo WordPress in Joomla. Ponavadi vas bomo po CMS-ju spraševali, ko bomo izvajali SEO.

CPA Cost per Acquisition – cena na nakup
Ker smo »performance« agencija, je velikokrat eden izmed KPI-jev CPA, ki predstavlja povprečni znesek, ki ga želite plačati za želeno konverzijo.

CPC Cost per Click – cena za klik
Tale ne potrebuje posebne razlage, kajne? Širši termin za CPC je tudi PPC.

CPL Cost per Lead – cena za kontakt
Koliko ste pripravljeni odšteti, da dobite en e-poštni naslov oz. en kontakt potencialnega kupca?

CTA Call to Action – poziv k akciji
Ko nam pošljete spletne pasice, pogosto težimo za ustrezne CTA-je. Uporabnika mora nekaj prepričati, da bo kliknil. PREBERI, PREVERI in KUPI.

CTR Click-through rate – razmerji med prikazi in kliki
Razmerje, ki pove, kako pogosto uporabniki, ki vidijo vaš oglas, tega na koncu tudi kliknejo. Na podlagi CTR-ja lahko ocenite, kako uspešne so ključne besede in oglasi. CTR je število klikov, ki jih prejme vaš oglas, deljeno s številom prikazov oglasa: kliki ÷ prikazi = CTR. Če ste na primer imeli 5 klikov in 1000 prikazov, je CTR 0,5 %. Visok CTR pomeni, da se zdi uporabnikom vaš oglas koristen in ustrezen.

FOMO Fear of missing out – strah, da bi nekaj zamudili
Novodobno mularijo menda muči, da če bodo zamudili nek dogodek, bodo zagotovo zamudili tudi krasne in nepozabne trenutke. Zato tičimo tudi na vseh družbenih omrežjih – da česa pomembnega ne zamudimo.

GDN Google Display Network – Google Prikazno omrežje
AdWords ima dve glavni omrežji: iskalno (kjer najpomembnejšo vlogo igra Googlov iskalnik) in prikazno. Slednje predstavlja skupino več kot dveh milijonov spletnih mest, videoposnetkov in aplikacij, kjer se lahko prikazujejo oglasi v programu AdWords. Prikazno omrežje si največkrat predstavljamo s spletnimi pasicami.

GSP Gmail Sponsored Promotion – oglasi v Gmailu
Gre za oglase znotraj Google Prikaznega omrežja, ki se prikazujejo v uporabnikovem Gmailu, in sicer pod zavihkom Promocije. Uporabnikom se prikaže strnjen oglas na vrhu kartic v računu Gmail in deluje kot prejeto e-sporočilo.

H2H Human to Human – odnos človek–človek
Marketing je narejen za ljudi, zato je pomembno, da se s potrošniki pogovarjamo zelo osebno. Ne boste verjeli, ampak WOM – word of mouth oz. ustno izročilo še vedno največ šteje.

IO inOrbit
Ne veste? Največja konferenca o inbound marketingu s top predavatelji z vseh koncev in krajev. Naslednjo organiziramo marca 2017.

KPI Key performance indicator – ključni kazalec uspešnosti
Vsaka kampanja mora imeti svoje ključne kazalce uspešnosti. Na podlagi tega lahko tudi vrednotite uspešnost doseganja ciljev.

LP Landing page – pristajalna stran
Spletna stran, ki se odpre uporabnikom, ko kliknejo na oglas. Izkušnjo s pristajalno stranjo med drugim ustvarjajo elementi, kot so koristnost in ustreznost podatkov na strani, enostavnost krmarjenja za uporabnika in število povezav na strani.

PPC Pay per Click – plačilo za klik
Širši opis pojma, ki označuje oglaševanje, kjer oglaševalec plača za klik – in ne samo za prikaz.

REM Remarketing – ponovno trženje
Funkcija, ki omogoča, da dosežete uporabnike, ki so že obiskali vaše spletno mesto. Ko obiskovalci na primer zapustijo spletno mesto, ne da bi na njem kaj kupili, ponovno trženje pomaga znova vzpostaviti povezavo z njimi s prikazovanjem ustreznih oglasov.

ROAS Return on Ad Spend – donosnost oglaševanja
Ciljni ROAS je povprečna vrednost konverzije (npr. prihodka), ki jo želite doseči za vsak evro, porabljen za oglase. Saj je enostavno – za vsak vložen evro želite iztržiti čim več, kajne?

ROPO Research Online Purchase Offline – raziskovanje na spletu, nakup v realnem svetu
Trend v potrošnikovem vedenju, kjer potrošniki iščejo relevantne informacije po spletu (faza raziskovanja), da se nato odločijo za nakup v fizični trgovini.

SEO Search Engine Optimization – optimizacija spletnih strani za iskalnike
Optimizacija spletnih strani za iskalnike ali kaj morate storiti, da bo vaša spletna stran na prvi strani v Googlovem iskalniku. Ker vse ostalo je za luzerje. Marketinške aktivnosti, povezane z optimizacijo spletnih strani za iskalnike, imenujemo SEM – search engine marketing.

TGIF Thank God it’s Friday – Hvala bogu, da je petek!
Naj vrže kamen tisti, ki ne ljubi petkov.

TL;DR Too long; didn’t read – predolgo, nisem prebral
Ko nekdo, ki si ni prebral celotnega vašega zapisa, vseeno želi pustiti svoj odziv ali pa vam le povedati, da ste pretiravali s klobasanjem in da nujno potrebuje zgolj povzetek.

UGC User generated content – vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki
Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki (UGC), se nanaša na številne vrste medijskih vsebin, ki so javno dostopne in napravljene s strani uporabnikov. Sem sodijo različni prispevki na blogih, objave na družbenih medijih ipd.

USP Unique Selling Proposition – edinstvena prodajna prednost
V čem ste boljši kot drugi? Dobro premislite – in potem to tudi pravilno skomunicirajte skozi svoj digitalni nastop.

UX User Experience – uporabniška izkušnja
Uporabniška izkušnja je najpomembnejši del ustvarjanja digitalnih komunikacij in projektov ter področje znanja, ki se razvija skupaj s spremembami navad uporabnikov in pojavom novih načinov interakcije.

WF Whiteboard Friday
Del RO kulture v obliki petkovih internih izobraževanj, kjer nadgrajujemo svoje znanje.

Smo morda kakšno izmed pomembnih kratic izpustili? Katere najpogosteje uporabljate vi? Komentirajte spodaj.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

2 odziva na “Kratice, ki jih mora poznati vsak digitalni marketingaš”

  1. Consumer se pojavi enkrat, popolnoma pa so odsotne metrike, ki so vezane na stranko in vrednost (customer, value).

    Manjkajo tudi koncepti, ki so vezani na finančno uspešnost marketinga in tisti, ki so pomembni v B2B, tako da cel seznam izpade nekako usmerjen na spletne trgovine. Nekaj, ki jih pade iz glave, brez posebnega zaporedja.

    CLV – Customer Lifetime Value
    NPS – Net Promoter Score
    ARPU – Average revenue per user
    MRR – Monthly recurring revenue
    ARR – Annual Run Rate / Annual Recurring Revenue
    ROMI – Return On Marketing Investment
    MQL – Marketing Qualified Lead
    SQL – Sales Qualified Lead
    SAL – Sales Accepted Lead

    Tu je še churn koncept, ki sicer ni kratica, a se uporablja za vse vrste organske atrofije. Customer churn, revenue churn, database churn…

Dodaj odgovor