Sedem prihajajočih digitalnih trendov, ki bodo znatno vplivali na vašo konkurenčnost

Objavljeno v sreda, 3. oktober 2018 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 7 min branja • Piše:

Polona Van

Digitalni svet se razvija vse hitreje, za digitalno ozaveščenimi milenijci pa v vrsti že stoji inovacij željna generacija »Z«. Življenje z naprednimi tehnologijami je zanje del vsakdana, prav tako pa omenjeni generaciji že zdaj predstavljata več kot 50 % spletnih uporabnikov, oziroma tistih, katerih potrebe bomo morali zadovoljiti v prihodnosti, da bi dosegli cilje podjetja. Glede na to, da oni z novimi tehnologijami odraščajo, ta naloga ne bo tako lahka, če ne bomo tudi sami ves čas v koraku s trendi, ki jih ponujata trg in globalna konkurenca.

Nakupovanje prek spleta namreč postaja popolnoma globalno, blagovne znamke pa tako ne tekmujejo le s konkurenco na slovenskih tleh, temveč tudi z dobro uveljavljenimi tujimi podjetji, ki namenjajo veliko pozornosti potrebam uporabnikov in razvoju digitalnih trendov. In prav zato je pomembno, da že danes začnemo razmišljati, kako bomo našo blagovno znamko in njeno promocijo prilagodili novim trendom ter ostali konkurenčni.

V letu 2019 nam bodo tehnologije omogočale še globlji vpogled v nakupne navade naših kupcev, imeli bomo možnost boljše personalizacije, s kupci bomo lahko v stiku 24 ur dnevno – vse to pa bo vodilo tudi k boljši uporabniški izkušnji in večjemu zadovoljstvu na obeh straneh. V nadaljevanju so predstavljeni trendi, ki bodo krojili leto 2019.

1. Pametni zvočniki in glasovno iskanje

Trg glasovnega iskanja je v izjemnem porastu. Že zdaj namreč kar tretjino iskanj na Googlu opravimo prek glasovnega iskanja, tehnologija prepoznavanja glasu pa eksponentno napreduje. Do leta 2020 bo takih iskanj predvidoma že več kot polovico, na trgu Združenega kraljestva bo prodaja prek glasovnega iskanja do leta 2022 zrasla z 0,2 na 5 milijard $, na trgu ZDA pa z 1,8 na kar 40 milijard $.

Za rast bodo v veliki meri zaslužni milenijci, saj bo v letu 2019 vsaj na ameriškem trgu odstotek tistih milenijcev, ki bodo uporabljali pametne zvočnike, narasel skoraj na 40 %.

Večina podjetij je že prisotnih na omrežju Google Search, le nekaj pa je takih, ki svoj fokus usmerjajo tudi na glasovno iskanje. Če v iskalnik Google vtipkamo določeno poizvedbo, nam bo odprlo precej rezultatov, ko zastavimo enako vprašanje denimo Applovi Siri, pa bomo dobili le en rezultat. CTR za te rezultate je zelo visok, vseeno pa morate biti najprej prisotni na trgu, da vas bodo uporabniki lahko našli.

In kaj je tisto, na kar boste morali biti pozorni? Tako na strategijo SEO optimizacije za glasovno iskanje kot tudi na spremembo razmišljanja o klasičnih ključnih besedah. Pri glasovnem iskanju so v več kot 75 % poizvedbe daljše, več je tudi vprašanj.

Ker gre pri poizvedbah prek glasovnega iskanja predvsem za vprašanja, vam bo pri SEO-optimizaciji pomagalo, da poiščete vsa vprašanja, ki vaše uporabnike zanimajo, in jih na spletno stran dodate med Pogosta vprašanja (FAQ).

Tehnologija prepoznavanja govora se bo v prihodnosti le še razvijala, pametni zvočniki in glasovne poizvedbe bodo postale del vsakdana, leto 2020, ko bo poizvedb prek glasovnega iskanja že več kot polovico, pa je »pred vrati«, zato je pametno, da o strategiji glasovnega iskanja začnete razmišljati že danes.

2. Umetna inteligenca in strojno učenje

V zadnjih letih smo že naredili nekaj korakov v smeri strojnega učenja in umetne inteligence, v letu 2019 pa bomo zaradi hitrega digitalnega razvoja in konkurenčnosti na trgu v to zakorakali še bolj pogumno. Procesi bodo avtomatizirani, učinkovitost in produktivnost izboljšani, izboljšano bo tudi profiliranje strank ter izpopolnjena bo strategija personalizacije. Podatki, ki se zbirajo in shranjujejo ob uporabi spletne strani, nam bodo pomagali bolje razumeti nakupne navade naših kupcev, lahko bomo prilagajali vsebine, predloge kupcem, cenovno strategijo in izbor izdelkov, s čimer pa bomo lažje dosegali tudi glavni cilj – boljšo uporabniško izkušnjo in zadovoljstvo uporabnikov.

3. Chatboti

Gigantje »e-commerca«, kot je Amazon, se že dolgo zavedajo, da tržni delež ni le posledica dobrih produktov in konkurenčnih cen, temveč celotne uporabniške izkušnje. Glede na to, da na spletu izdelkov ne moremo prijeti v roke in si jih ogledati, bodo Chatboti tudi v prihodnosti pomemben del pomoči uporabnikom in hkrati 24-urni komunikacijski kanal z vašimi kupci.  

To pa ne prinaša koristi le kupcem, temveč tudi podjetjem, ki si bodo s tem znatno znižala stroške klicnih centrov in drugih oblik pomoči uporabnikom.  

Poleg zgoraj omenjenih prednosti imajo chatboti tudi odličen tržni potencial – Facebook Messenger ima denimo kar 80 % CTR na sporočilo, ki ga pošljete svojim sledilcem. Če imate na Facebooku denimo 5000 sledilcev in jim prek Facebook Messengerja pošljete sporočilo s povezavo na vaš produkt, bodo glede na povprečno stopnjo konverzije za »e-commerce« 2 do 3 % teh sledilcev, ki bodo prišli na vašo stran, nakup tudi opravili. Od vaših 5000 sledilcev bo nakup torej opravilo med 100 in 150 kupcev, ne da bi kar koli vložili v oglaševanje.

Chatboti bodo v letu 2019 postajali običajni del komunikacije z blagovno znamko ali spletno trgovino, zato je pomembno, da svojega fokusa ne usmerimo le v razvoj tehnologije, temveč tudi v strategijo komuniciranja. Blagovne znamke postajajo z razvojem tehnologij kupcem bolj dostopne, komunikacija pa dvosmerna, zato je del razvoja osebnosti blagovne znamke tudi komunikacija na spletnih platformah. Blagovni znamki svoje kreativnosti ni treba izražati le s kampanjami, zdaj jo lahko tudi s pravilno zastavljeno komunikacijsko strategijo, ki bo nagovarjala persone in se ujemala s preostalimi smernicami in zgodbo blagovne znamke.

4. »Consumer centric« marketing bo nadgradila uporaba umetne inteligence

Personalizirano trženje ni nič novega, a zaradi vseh novih podatkov, ki jih bomo imeli na voljo,  zaradi umetne inteligence in strojnega učenja, bodo lahko sporočila zdaj še bolj ciljno usmerjena in personalizirana. Nove tehnologije nam omogočajo podrobnejši vpogled v interese, aktivnosti in nakupne navade naših kupcev, zaradi česar bomo lažje ugotovili, katere so tiste taktike, ki prinašajo najvišjo stopnjo konverzije.

Denimo Amazon ravno zato pospešeno spodbuja iskanje rešitev na osnovi umetne inteligence (AI), in sicer z združevanjem podatkov iz različnih virov, kot so zgodovinski podatki o transakcijah, informacije o konkurenci, trendih prodaje, CRM-podatki in podatki s socialnih omrežij. Skupek teh podatkov omogoča podroben vpogled v to, kdo so persone, kakšno je njihovo vedenje na spletu, kaj in kdaj bodo kupovali in podobno. Ti podatki pa nam tudi pomagajo spoznati specifične potrebe kupcev, prilagojeno ponudbo in vsebine.

5. Kampanje »Smart Display«

Google Ads je eden od glavnih igralcev v digitalnem marketingu, zato ni čudno, da je tudi ta že naredil večje korake v smeri strojnega učenja in umetne inteligence.

Kampanje »Smart Display« so inteligentna rešitev za upravljanje s kompleksnimi spremenljivkami Google Display oglaševanja in enostavna rešitev za širitev baze kupcev in višanja stopnje konverzije. Oglasi se bodo lahko prikazali v skoraj vseh formatih mreže Google Display, dosegli pa bodo kupce v vseh fazah nakupnega proces – od tistih, ki se šele zanimajo za produkt ali storitev, do tistih, ki so tik pred nakupom.

Kampanje »Google Smart Display« združujejo tri tehnologije za optimizacijo – ciljanje uporabnikov, način »biddinga« in pripravo pasic. Namen te optimizacije je za najboljšo možno vrednost doseči čim bolj relevantno ciljno skupino, ki bo opravila najvišjo stopnjo konverzije – in vse to brez »ročnega« poseganja v kampanjo.

6. Nativni oglasi

Oglaševalci se vedno bolj zavedamo pomembnosti nativnega oglaševanja za učinkovito trženje. Globalne napovedi nakazujejo, da bodo blagovne znamke v naslednjih štirih letih 25 % svojih marketinških proračunov prerazporedile iz tradicionalnega oglaševanja v nativni in vsebinski marketing, kar je posledica več razlogov. Porast »ad blockerjev« je le eden od njih (do konca leta jih bo glede na raziskave uporabljalo že 30 % spletnih uporabnikov), večji razlog pa je ta, da gre pri nativnemu oglaševanju za manj vsiljiv način predstavitve produkta ali storitve, ki je med uporabniki bolj priljubljen, saj ga ne zaznajo kot dejanski poskus oglaševanja, temveč kot neke vrste priporočilo. Če osebam, ki produkt priporočajo, še zaupamo (primer vplivnežev), je uspeh toliko večji.

V prid nativnemu oglaševanju govori dejstvo, da se bo v letu 2019 nadaljeval trend priljubljenosti video oglaševanja – videoposnetki bodo predstavljali 80 % celotnega spletnega prometa, kar je idealna platforma za učinkovito nativno oglaševanje.

7. Strategija marketinga »Mobile first«

Vsi vemo, kako pomembno je, da že zdaj razmišljamo o tovrstnem marketingu, pa vendar mnogo podjetij še ne razmišlja tako. Če pogledamo konkretne podatke – že danes imamo v Sloveniji spletne trgovine, ki več kot 40 % mesečnega dohodka dobijo iz nakupov prek mobilnih telefonov. V prihodnosti se bo ta delež le še zviševal, zato je izredno pomembno, da že danes začnemo z ukrepi.

Glede na raziskavo internetnih trendov v letu 2018 uporabniki preživijo na spletu več kot tri ure dnevno na mobilnih napravah in le dve uri dnevno na računalniku. V letu 2019 bo mobilno oglaševanje predstavljalo že več kot 70 % digitalnega oglaševanja; do socialnih omrežij v 80 % dostopamo prek mobilnikov; 88 % uporabnikov, ki iščejo podjetje na mobilni napravi, ga tudi obiščejo v 24 urah.

Za konec

Kot lahko vidimo, nas v digitalnem svetu čaka svetla prihodnost. Tehnologije, ki nam bodo na voljo, nam lahko olajšajo marsikateri proces, vseeno pa bomo morali tudi sami pospešiti korak.

In kaj lahko naredite že zdaj?

  • Preverite, kakšne rezultate dosegate na mobilnih napravah, optimizirajte uporabniško izkušnjo in začnite razmišljati o marketingu »Mobile-first«.
  • Začnite z uporabo kampanj »Smart Display«.
  • Razmislite o strategiji za nativno oglaševanje in v skladu s tem pripravite vsebine (poudarek na video vsebinah) ter k sodelovanju povabite vplivneže.
  • Začnite s strategijo implementacije chatbota – gre za velik projekt in dolgotrajni proces, vseeno pa bodo koristi prevladale nad vložkom.
  • Povsod, kjer le lahko, začnite uporabljati umetno inteligenco in strojno učenje.
  • Pripravite se na glasovno iskanje – začnite s SEO optimizacijo, raziskavo poizvedb in vprašanj ter za spletno stran pripravite pogosta vprašanja.

Poleg naštetega bo v prihodnosti fokus še bolj usmerjen v zadovoljstvo uporabnikov in kupcev, ki se bodo lahko ob nezadovoljstvu kadar koli obrnili na konkurenco po vsem svetu. Odlična uporabniška izkušnja na vseh stičnih točkah tako ne bo le nuja, temveč obvezna dodana vrednost produktu ali storitvi in ena od pomembnejših konkurenčnih prednosti.

Kakšno pa je vaše mnenje? Kateri trend bo imel po vašem mnenju največji vpliv na konkurenčnost v letu 2019?

 

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor